:: yEmz Blog~~

~ :: A pure heart symbolizes tranquillity,
easily creates cherished moments :: ~

About Me

My photo
Malaysia
hi my name is Azlina Hashim a.k.a. 'Yem'. Im a mother of 2 lovely kids and very hppy wit wht i have 2day. Live life the best way I can!

Islam itu Benar!

السلام عليكم

بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

.لا إله إلاَّ الله.محمد رسو ل الله


Ali Imran: 85 - Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.

Ali Imran: 19 - Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya.

Zumar: 53 - Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

'Ankabuut: 7 - Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

0 comments:

Post a Comment

all aBOut daTE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers